De praktijk | Klachten


Heeft u een klacht?

Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk is het mogelijk dat u geen goed gevoel heeft na contact met onze praktijk. U vindt bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of u heeft de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en we ervan kunnen leren.

U kunt een klacht indienen door het klachtenformulier in te vullen en deze per email of post naar ons te versturen. Natuurlijk kunt u het formulier ook afgeven aan de doktersassistente. Tevens is het klachtenformulier aan de balie verkrijgbaar.

Hoe verloopt de klachtenprocedure?
Als wij uw klacht hebben ontvangen dan sturen wij u een bevestiging van de ontvangst van uw klacht. De interne klachtencoördinator is het eerste aanspreekpunt en deze neemt uw klacht in behandeling. Intern wordt bekeken wat de beste wijze is om uw klacht te bespreken en/of op te lossen. Indien gewenst wordt er een (telefonisch) gesprek gepland tussen u en de medewerker waarover u een klacht heeft, de interne klachtencoördinator kan hierbij aanwezig zijn. Als de klacht na dit gesprek naar ieders tevredenheid is opgelost wordt de klachtenprocedure afgesloten. Eventuele verbetermaatregelen die zijn afgesproken worden vervolgens uitgevoerd. Het kan ook zijn dat we via de mail of post een reactie op uw klacht geven. We zullen u dan ook vragen of de klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Als dit niet zo is, dan kunnen we alsnog een gesprek plannen. We hanteren een termijn van 6 weken om een uitspraak over de klacht te doen. Als het nodig is kan deze termijn eenmalig met 4 weken worden verlengd.

Verdere informatie
Wij zijn aangesloten bij de Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (www.SKGE.nl). Komen we er via bovenstaande interne procedure samen niet uit dan kan een onafhankelijke klachtenfunctionaris van de SKGE optreden als bemiddelaar. Mocht deze bemiddeling ook niet tot een oplossing leiden dan kunt u bij de SKGE de klacht indienen bij de geschillencommissie.


Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)

www.skge.nl / info@skge.nl / T: 088 0229100

 
Advies en bijstand door de afdeling Informatie- en Klachtenopvang Gezondheidszorg (IKG)
Misschien vindt u het moeilijk de klacht bespreekbaar te maken en weet u niet goed hoe u dit moet aanpakken. De afdeling Informatie- en klachtenopvang Gezondheidszorg (IKG) kan u informatie geven over uw rechten en plichten en u hierin verder adviseren. Zij kunnen bovendien helpen met het schrijven van een brief, of door mee te gaan naar een gesprek met een huisarts. Het IKG werkt onafhankelijk van hulpverleners en instellingen in de gezondheidszorg en is onderdeel van Zorgbelang. In Zuid-Nederland zijn meerdere IKG's. Alle IKG's zijn telefonisch te bereiken via 0900 2437070 (0,10 cent per minuut) of via de website van Zorgbelang Nederland.





Nieuws en mededelingen
De rol van de huisarts verandert steeds meer van solist naar begeleider
De rol van de huisarts verandert steeds meer van solist naar begeleider
Geplaatst: 19 augustus 2016
Artikel in het ED - De rol van de huisarts verandert, Maarten Klomp, medisch directeur van zorggroep DOH aan het woord.

Lees meer
DOH-appstore
DOH-appstore
Geplaatst: 20 april 2016
Er zijn diverse apps die een gezond(er) leven kunnen ondersteunen. Dat is een goede ontwikkeling. Maar hoe vinden patiƫnten, mantelzorgers en zorgverleners hun weg in het grote aanbod van zorg-apps?

Lees meer